Sayfalar

30 Kasım 2013 Cumartesi

ipten lamba yapımı

                                  




Merhaba ; uzun zamandır yapmayı düşündüğüm lambamı sonunda bitirdim iyi ki de yapmışım.Ben kızımın bütün gün evde zıplayıp durduğu topu tercih ettim amaç biraz büyük olması siz istediğiniz büyüklükte top,balon kullanabilirsiniz top ve balon olması şart mı? evet şart çünkü işimiz bittikten sonra lambamızın içinden kullandığımız malzemeyi çıkarmamız gerekli yani balonu patlatarak topu indirerek çıkarmamız mümkün.Bir de yapıştırıcıya ihtiyacımız var ben ilk önce zamk tercih ettim ama verim alamadım.

Daha sonra koçtaştan bu tutkalı aldım iskelet tutkalı diyor ama çok güzel yapıştırdı ve ipi sertleştirdi benim için önemli olan ipin sertleşmesiydi aynı zaman da kuruduktan sonra şeffaflaşıyo bu da işimi kolaylaştırdı.Bu ara da ipim hakkında bilgi vermedim :) ipim kınnap ipi diye satılıyor ama siz istediğiniz ipi kullanabilirsiniz yünlü ipten yapanlar da var makrome ipinden yapanlarda yani her ipi kullanabilirsiniz yada gene kınnap ipini kullanıp üstünü boyayıp rengini değiştirebilirsiniz.



Büyük bir pet şişiyi kesip içine ipimi koydum üstüne de tutkalımın yarısını döktüm 
 ve ipi topuma rastgele sarmaya başladım bir eldivenden yardım almanızı tavsiye ederim tabi bir süre sonra eldivenin parmakları kopup topla ip arasına sıkışabilir :)
topumu döndüre döndüre sarma işlemimi tamamladım tabi bir de kurumasını beklemem gerekiyor işte en sıkıcı yanı bu iki gün bekledikten sonra içinde ki topu söndürüp içinden çıkardım.Artık geriye tavana asmak kaldı e o da eşimin görevi benden bu kadar :)
 işte sonuç, profesyonel bir fotoğraf makinem olmadığı için görüntü çok net değil ama ben çok beğendim.
bu arada söylemeyi unuttum alt kısmını yuvarlak bir tabak yardımıyla tam ortadan kestim ve orda yuvarlak bir açıklık oluşmasını sağladım kesilmeye de bilir ama içerisini çok karanlı yaptığı için ben kesmeyi tercih ettim.
 umarım beğenmişsinizdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder