Sayfalar

25 Şubat 2015 Çarşamba

Süt kutusundan gece çantasına muhteşem geri dönüşüm

 Keşke benim aklıma gelseydi,keşke ben bulsaydım diye kendi kendimi yediğim,görünce kıskançlıktan çatladığım ama bir o kadar hayran kaldığım bir dıy projesiyle karşınızdayım.Yabancı bir internet sitesinde gördüm bu projeyi ve hemen hayata geçirmek için kolları sıvadım.Bize lazım olan bir süt kutusu ya da meyve suyu kutusu.Kutuyu katlı yerlerini açıp düzeltiyoruz.
 Üst kısmını ve alt kısmını kesiyoruz.Kesilen yerleri sakın atmayın onlar lazım bize :)

Kutunun iki tarafındaki fazlalıkları çıkardıktan sonra kutunun tam ortasında ki birleşme yerinden kutuyu açıyoruz ve içini güzelce temizliyoruz.
 Sıra geldi kaplama kısmına ben siyah keçe kapladım isterseniz kumaş da kaplanabilir.Keçeyi kutunun ölçülerine göre kesiyoruz.

 Ve kutunun her yerini kaplıyoruz ben yapıştırmak için sıcak silikon kullandım.
 Gelelim sakın atmayın dediğim parçalara;düz olan parçayı ikiye kesiyoruz ve iki parça elde ediyoruz onları da kaplıyoruz .Uçlarından hafifçe içeriye doğru katlıyoruz.

Bu iki parça çantamızın kenarlarını oluşturacak .Üst resim de görüldüğü gibi iki tarafa küçük parçaları yapıştırıyoruz,daha sonra da üstte kalacak parçayı yapıştırıyoruz.
 İşte çantamız oluşmaya başladı,renk siyah olduğu için resimlerde çok net değil umarım anlamışsınızdır.
 Ben açma kapama işlemi için cırt cırt kullandım isterseniz çıt çıt da kullanılabilir.

 Çantamız hazır;üst süslemesi sizin zevkinize kalmış,ben biraz tez canlı olduğum için biran evvel yapıp sizinle paylaşmak istedim.Elim de hazır ne varsa onu kullandım güzel olup olmadığı şu an önemli değil benim için, önemli olan bu harika geri dönüşümü sizinle olabildiğince çabuk paylaşabilmek.
 Siyah zor bir renk hele yapıştırma işlemini silikonla yapıyorsanız çok dikkatli çalışmak gerekiyor.Yoksa çok çirkin görüntüler çıkabiliyor ortaya.Yarım saatin için de alelacele yapıldığı için silikon kalıntıları çok fazlaydı özellikle  kenarlarda.
Ama çareler tükenmez bizde ben de kenarlara ve üst kısmına hem çirkin görüntüyü kapatmak hem de gece çantası havası katmak için taş yapıştırdım.

 Kurdelem elim de kesilmiş hazır olarak vardı hemen üstüne bir tül kesip taşla süsledim.
 İşte size süt kutusundan dönüşen gece çantası;yapımı da oldukça basit.Süsleme kısmını siz dilediğinizce yapabilirsiniz. Taşlar ,inciler. güller hatta sade bile o kadar şık duruyor ki her renk yapasım var :) demek ki napıyoruz bundan sonra süt ve meyve suyu kutularını atarken bir kez daha düşünüyoruz.Başka projeler de görüşmek dileğiyle..........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder